10 days in nicaragua



Bästa stället jag ätit på under hela resan, utan tvekan. Gary & Laura kör på hög kvalité och lokalproducerat, väldigt lyckat koncept. Sjukt god morotskaka, perfekta smoothies & underbara mackor med färskt bröd! Deras version av fries är stortärnade stekta potatisar. Salladen är med ruccola, romansallad m.m. Vi åt här 4 ggr under våra 6 dagar på Ometepe. Corner House ligger på mainstreet i Moyogalpa.




Efter ett par dagar i Moyogalpa tog vi oss till ett ställe vi blivit rekommenderade, som låg mitt emellan de två vulkanerna. Perfekt läge för de som vill bestiga vulkanen. Redan på färjan från rivas kom vi att bli ett stort gäng som reste ihop. Jag, Koffe, Balthazar & Nathan ([email protected]) delade på en casita för 3 pers. Därav Balthazars madrass på golvet med mitt fina myggnät över sig. "Smoke me a Balthazar, makrill for dinner" - Nathan Brikett.

Favoritplatsen för mig med en stukad tå blev ganska enkelt trähuset med hängmattor på andra våningen. Nämnvärt: Vaknade första natten med en skorpion i min och koffes säng. Mindre roligt. Mycket biljard, me and nathan är fortfarande obesegrade, lär förbli så. Så fort vi kommer till en plats med ett biljardbord, fotbollsplan eller basketplan börjar koffes ögon glittra, haha.

På väg till Granada tog vi oss en liten avstickare. The treehouse! Omtalat ställe som inte finns med i lonely planet...än. Riktigt häftigt och fin idé, ett hostel mitt i skogen på en sluttning. Samma dag som vi kom var det många som checkat ut, så det var i princip bara vårt gäng på 8 pers där och en amerikanska + de som jobbar där. Det blev bara en natt här. Sova med tarantellor var kanske ingen hit, vad vet jag. 

Granada är nog en av mina favoritstäder so far, riktigt mysig kolonialsk stad med färgglad arkitektur. Iom att vi var så många och kom på en lördag var det svårt att få boende på de rekommenderade hostelen. Men vi hittade ett jättebra alternativ! Hostel Jarros. Rolig personal & en bar och helt okej dorms. Det enda som kunde saknas var nytt folk, men annars ett trevligt litet ställe.





Kom ihåg mig?





Kommentar:

Trackback