What good is it to sing helplessness blues why should I wait for anyone else?



Jag är hyperonline. Men hey, that was the plan. Att ta igen all offlinetid. Men att vara mer uppkopplad än julian assange (som Balthazar säger) var kanske inte tanken. Att skypea med Vizzor i 3,5 timme var inte heller tanken, men aj love att något så nära kan vara så långt bort. Och att de dricker fin wishkey & skrattar åt the big lebowski medan jag sprayar mig själv med myggspray och sakta ser solen gå ner, det är fint. Vicke antog utmaningen att lära sig en låt på gitarr tills nästa gång vi hörs. En av mina favoritlåtar... moment of truth, viktor karl eriksson.

Efter imorgon kommer det nog vara ganska tomt här, på söndag sticker jag till karbien igen! Bokade flyget till Corn Islands igår. Glömde spara mitt reservationsnr, klantigt, hoppas det löser sig. 
Konversation idag på facebook mellan mig och koffe:
- Jag & nathan drar till corn island på söndag, vill du följa med?
- Vilket plan?
- Klockan 2
- haha, okej, ses på planet!

Hade varit sjukt kul om vi inte hunnit konstatera att vi bokat samma plan förrän på flygplatsen. Men det ska bli awesome att återförenas med dem igen! Har laddat om batterierna för 5 dagar med de bästa öldrickarna på denna jord.

Skype med lovisa:
Visar henne omgivningen, sjön och palmerna.
Lovisa: ooh, jag vill också ha palmer.... jag vill ha en palm..
Lars aka lovisas pappa: Det har du ju
Lovisa: Vadå?
Lars: Det är palmsöndag snart.
Lovisa: Johanna, du får inte skratta åt hans tråkiga humor!

Lovisa tyckte inte det var det minsta roligt, men haha, det tyckte jag. Kändes som att vara på ronnebygatan all over. Deras hatkärlek är roligast ever.

Favoritsysselsättningen här vid sjön är helt klart att ligga ute på flotten och lyssna på fleet foxes.
(Ibland älskar jag mig själv för att jag packar ner så onödiga saker som en vattentät väska till iphonen).



( hörs imorgon, yours truly, julian assange )







Kom ihåg mig?





Kommentar:

Trackback