En vecka i Tulum



Veckan i Tulum flög visst förbi. Jag trodde jag skulle spendera all min tid på den fantastiska stranden, men icke sa nicke. Träffade på Kristina som jag dykt med på Utila andra kvällen och övertalade mig att hänga med henne, Luke, James & Rachel till ruinerna nästa dag. Då Luke & James hyrt en bil hann vi med massor denna dag, ruiner, snorkla med havssköldpaddor & bada i en fantastisk sötvattencenote.



Kristina frågade en local var hon borde åka om hon bara har några få dagar kvar i mexico & fick svaret Bacalar, så hyrbilen fick sig en ny roadtrip dagen därpå. Och wow, har nog aldrig sett något liknande. Bacalar är även känt som sjön med 7 nyanser och yes, jag kan se varför. Bilderna nedan visar till vänster Bacalar i bakgrunden och en cenote i förgrunden, högerbilden är samma cenote som på vänstra bilden.




Hur många av er skulle tro att vattnet på bilderna är sötvatten? Sjukt häftigt. Kristina jobbar som yogainstruktör hemma i montreal, ganska härligt alternativ till en träningslokal? Svar: Ja.



Vi kom tillbaka runt 21tiden, så det var en hyfsat lång dag då vi lämnade tulum kl 8 samma morgon. Men väl tillbaka på hostelet kommer jag till receptionen. Ser en bekant person, ställer mig och bara observerar honom med korsade armar tills han ska få syn på mig. Niklas återvände till sitt så omtalade tulum-paradis. Killen har spenderat 5 veckor på The Weary Traveler i början av resan och det var tydligen inte tillräckligt. Det första jag sa till honom var "Vad blek du är". Vi har haft en intern tävling sen Utila om vem som är brunast och haha som han mådde dåligt över att spenderat senaste 2 veckorna i ett kallt och regnigt Guatemala. Så han återvände till tulum för att få värma sig och bättra på brännan innan hemfärd, självklart utan att säga någonting till varken mig eller james (som han hängt med i tulum tidigare) fastän vi frågat om han tänkt komma. Det var en glad överraskning, men inte nog med det berättar han att han 10 minuter stött på ingen mindre än min gamla roomie Sam. Så det blev en Underwater Vision-reunion då Vanessa & Claudia även var på plats.

Tisdagfördmiddagen spenderades på stranden för att sedan ta bilen till vår favoritcenote. På onsdagen var det dags att hoppa i dykutrustningen igen & spendera 2 dyk i grottor. Svårt men mykket häftigt! Annorlunda att dyka i kristallklart sötvatten med en ficklampa jämfört med ett soligt karibien. Tog inte med mig kameran, så snodde två bilder från google för att ge er en bild av vad jag snackar om.









Kom ihåg mig?





Kommentar:

Trackback