la la la... coincidences



#1
Kristoffer, Balthazar & jag går hemåt längs huvudgatan på Bocas. Jag börjar nynna &
sjunga"hey bob marley, sing something good to me, this world go crazy, its an emergency..". Ingen låt
jag brukar nynna på...En halvtimme senare var det livemusik på hostelets brygga. Ett riktigt bra tvåmannaband, gissa vilken låt de börjar med...

#2 Gitarrspelande Dan your man, visar mig lite videor, bl.a en Andrew Bird. Jag sitter och tänker medan
vi lyssnar "jag borde tipsa honom om Tingsek, känns som att han hade kunnat gilla honom.... men nej, känns överflödigt att tipsa om hyfsat okända svenska artister." När låten är slut "Var det du som tipsade mig om tingsek?" Snacka om att jag blev paff! (det var inte jag som gjort det).

#3 Veckan innan Corn knarkade jag Fleet Foxes, ni kan fråga Nathan, jag hade till och med uttrycket "its fleetfoxes a clock". Min dykinstruktör simon inledde med att säga att han älskar sitt jobb, att det är det bästa jobb han haft och att han haft en del bra. Vi gick inte in mer på detta. När vi kom in på sverige berättade han att han varit i malmö. Och jag frågade hur det kommer sig. "Have you heard of the band fleet foxes?" Eh, JA! Det visade sig att ett av Simons tidigare hyfsade jobb var som fleet foxes manager. Slutsatsen är väl att dykinstruktör är nog ett rätt soft jobb...

4# Träffade stockholmstjejen Wanda. Kom in på Stieg Larsson, hon berättade att hennes morbror hade velat spela huvudrollen i filmerna istället för mikael nyqvist. Så jag undrade om han var skådespelare, för det lät lite random. När hon svarade ja, sa jag något ännu mer random. Att en av mina vänners morbros också är skådelspelare, björn kjellman. "Va eh, men vänta, vem är din vän?". Självkart var hennes morbror också björn kjellman av alla svenska skådespelare.





Kom ihåg mig?





Kommentar:

Trackback