Säg vad vi sa om att paint it black



Vistelsen i landet of walking slow avslutades med en av resans finare dagar. För hur kjempefint låter inte en dag med god mat, håkanlåtar kompade av två gitarrer, öl & karibien. Den följdes av en rolig kväll & natt på Caye Caulker. Ordet "chill" summerar mina 5 dagar i Belize ganska bra. Höjdpunkten var helt klart snorklingen i tisdags! Att leka med en havssköldpadda, krama nursesharks & klappa stingrays hör inte ju inte direkt till mina vanliga sysslor hemma i sverige, så det var mäktigt. Häftigast var nog nästan sjökon som vi bara låg och iakttog i 10 minuter...

Belize får dock två minus: Deras öl är inte god! & inte nog med det, det går inte att vända upp & ner på etiketterna, mörker. Samt att landet har den dubbla dagsbudgeten jämfört med nicaragua.

Efter att ha hängt med mina israeliska roomates i 2 dagar blev jag faktiskt riktigt glad över att stöta på Erik, Love & Jakob. Tro det eller ej, men jag förstår faktiskt inte hebreiska, hur mycket jag än försöker. En rolig detalj: Efter 2 dagar hängandes med dessa grabbar.. samt William & Henke, kom vi fram till igår kväll att gitarren jag spelat på tidigare under dagen tillhört Trond's travelmate Magnus. Trond gav den till Love i Colombia för 2 månader sedan, vilket han absolut har berättat för mig, men det tog ändå två dagar att inse att vi snackat om samma norrman.

Igår kväll blev det även en liten utgång för första gången på ett bra tag. Help & I want to hold your hand tog jag och erik ton till när det var karaoke på grannbaren. Tänker inte kommentera det vidare, avslutar med att säga att det var en rolig kväll & imorgon blir det stranden för första gången sedan Corn Islands!


Postat av: N

Åh! låter härligt :)

2011-05-21 @ 09:54:23




Kom ihåg mig?





Kommentar:

Trackback